اقتصاد ايران در راه توسعه و پيشرفت

۴۰ بازديد

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با تشريح آينده اقتصاد ايران پس از توافق هسته‌اي صورت گرفته در شب گذشته گفت: اروپايي‌ها عطش ورود به بازار ايران را دارند و ايران به پايگاه منطقه تبديل خواهد شد.
يحيي آل‌اسحاق در گفت‌وگوي مشروح با مهر با اشاره به بيانيه روز گذشته ايران و ۱+۵ در خصوص مذاكرات هسته‌اي گفت: نتيجه مذاكرات هسته‌اي كه ايران طي ماههاي گذشته با كشورهاي غربي داشت، يكي از مقاطع تاريخي حركت انقلاب اسلامي ايران به شمار مي‌رود. واقعيت اين است كه اگرچه تحريم‌ها در روابط اقتصادي ايران با دنيا نتوانست حركت رو به رشد ايران را متوقف كند، اما به هرحال حل شدن اين موضوع و رفع تحريم‌ها مي‌تواند يكي از نقاط بزرگ تاثيرگذار بر شكوفايي اقتصادي ايران باشد.

>>ادامه مطلب

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: بر همين اساس، حل شدن موضوع هسته‌اي و برداشتن تحريم‌ها مي‌تواند در توسعه و پيشرفت كشور و حل مسائل و مشكلات جاري نقش داشته باشد؛ لذا نكته خوشحال‌كننده اين است كه حل چالش هسته‌اي ايران با دنيا با حفظ همه شئونات ايران اسلامي و از موضع اقتدار، قدرت و اصول نظام جمهوري اسلامي ايران، گامي موثر از سوي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي به شمار مي‌رود كه بايد به آنها خداقوت گفت.

وي تصريح كرد: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي به صورت كاملا فني، حرفه‌اي، سياسي، علمي و اقتصادي در مقابل با همه كشورهاي استكبار جهاني ايستاد و مذاكرات را اداره كرد؛ بنابراين تحت تاثير قرار نگرفتن اعضاي اين تيم و دستيابي به اهداف تعيين شده با حفظ اصول نظام، فضاي مثبتي را پيش روي ايران قرار داده است.

به اعتقاد آل اسحاق، يكي از اقداماتي كه ظرف سال‌هاي گذشته و به بهانه پيشرفت هسته‌اي ايران از سوي كشورهاي غربي صورت گرفته بود، شيوع ايران‌هراسي در دنيا بود به نحوي كه علاوه بر اينكه كشورهاي غربي در تمام حوزه هاي اقتصادي، به دليل تحريم‌ها از اقتصاد ايران كنار كشيده بودند، ساير كشورهاي دنيا نيز از ترس تحت فشار قرار گرفتن قدرتهاي بازرگ دنيا، از معامله با ايران هراس داشتند، ضمن اينكه هر گونه معامله اقتصادي با ايران، هزينه بالايي را مي‌طلبيد و قيمت تمام‌شده را نيز بالا مي‌برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد