مذاكراتي مهم و اميدواركننده

۴۴ بازديد

روزنامه ' ال موندو' در خبري با تيتر 'اوباما يك تفاهم تاريخي قدرت هاي بزرگ با ايران را اعلام كرد' نوشت كه اوباما تلاش كرد، ترسي را كه اين توافق بين متحدان آمريكا در منطقه به ويژه عربستان سعودي و تل اويو به وجود آورده بود، كاهش و آنها را آرام سازد .
اين روزنامه همچنين به نااميدي ، ترس و نگراني در تل اويو به دليل اين تفاهم اشاره كرد و گفت كه نتانياهو ضمن اعتراض شديد به اين توافق ، اوباما را سرزنش كرده و به وي ياد آور شد كه اين تفاهم ، وجود اسراييل را تهديد مي كند .

از سوي ديگر ، روزنامه ' آ ب ث' در نشريه خود در خبري تحت عنوان ' آمريكا و ايران بر سر اصول اساسي براي يك توافق هسته اي به تفاهم رسيدند' نوشت :پس از هشت روز مذاكرات شديد در لوزان ، طرفين به يك توافقي دست يافتند كه جزئيات آن بيشتر از چيزي كه به انتظار مي رفت است .
آ ب ث ادامه داد :ايران تعهد گرفت كه تحريم هايي كه بيش از 10 سال است كه عليه اين كشور اعمال شده پس از بازرسي ها و نظارت ها به زودي لغو گردند و بابت آن از ادعاهاي خود مخصوصا در زمينه درجه بازرسي هاي بين المللي كه بايد فعاليت هاي هسته اي اش تحت آن قرار گيرند ، كاست .روزنامه 'لا وانگوارديا' در خبر خود با عنوان 'تفاهم با ايران بر سر برنامه هسته اي' ضمن تاريخي قلمداد كردن نزديكي بين واشنگتن و تهران ياد آوري كرد كه مذاكرات بهترين فرصت براي نزديك شدن تهران و واشنگتن از زمان آغاز انقلاب اسلامي است هرچند كه هر دوي آنها با شك و ترديد محافظه كاران در كشورهايشان روبه رو هستند .

اين نشريه در بخش ديگري اشاره كرد كه بنيامين نتانياهو اعتراض خود نسبت به اين توافق را در تماسي تلفني با اوباما به اطلاع رييس جمهوري آمريكا رساند و تقاضا كرد كه فشارها بر ايران افزايش يابند تا كه به يك توافق بهتري دستيابي شود زيرا توافق به دست يافته در روز گذشته ، تهديد ها به اسراييل و جهان را حفظ مي دارد .
از سوي ديگر ، تمامي اين روزنامه ها در خبرهاي مختلف ديگري اعلام كردند كه مردم ايران ، مدت ها بود كه در انتظار چنين توافقي بودند.
در اين راستا ، اين رسانه ها اشاره كردند كه توافق مذكور باعث شوق و شادي ايرانيان شده كه آن را جشن گرفتند و هيأت مذاكره كننده را در لحظه ورودشان به تهران ، مورد استقبال شديدي قرار دادند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد